Last Updated on by Mai-Britt Skovsgaard
At operere online med markedsføring og marketing er noget, som enhver habil forretningsmand, eller kvinde, burde lærer sig selv. Markedsføring er en samlet betegnelse for alle de aktiviteter et firma foretager sig, hvilke reklamer de sætter i værk, og hvordan de løser problemer og kommunikere med kunder, markedsføring er alt. Er man ansat i et større firma, vil der, næsten, altid være en markedsføringskonsulent, som man kan spørge til råds, hvis der er noget man i tvivl om, har man sit eget firma, eller bare ikke noget markedsføringskonsulent er man nødt til at lave ben arbejdet selv.
Marketing og pr er særligt vigtigt for de selvstændige
Markedsføring online, er noget som kan tage lang tid at lære hvis man er ny i feltet, men det kan også gøres hurtigt hvis man ved hvor man skal søge efter de rette informationer. At brande sig selv, og lave marketing er vigtigt, hvis du ønsker at komme i kontakt med din målgruppe, hvilket det fleste firmaer er. Marketingstrategi er den måde du ønsker at kontakte dit publikum, og potentielle kunder.
At have en fornuftig marketingstrategi er nødvendigt, og skal lægges over en lang periode, så du på den måde kan måle dit fremskridt. Pr kan være svært at gøre hvis man er helt ny i felten. Pr dækker over mange ting, men som hovedregel er det al form for kontakt firmaet har med folk udefra. Pr er hvordan man snakker til sine kunder, og hvordan man får dem til at købe ens produkt.
Husk at bruge de sociale medier godt og grundigt
Et nøgleord i markedsføring og marketingsstrategier, er sociale medier. Man kan ikke overgøre vigtigheden af et fornuftigt forhold til sine sociale medier, og vigtigheden i at bruge dem fornuftigt. Sociale medier som vi kender dem i privatlivet, er ikke det samme som i erhvervslivet. Som erhverv skal man kunne forstå Facebooks algoritmer, og hvordan og hvornår man skal slå et opslag, og vide hvornår man vil styrke et givent opslag, altså betale for at rækkevidden bliver bredere, så flere folk ser annoncen. En god ide er at tage et socialt medie ad gangen. Har man en profil både på instagram og Facebook, er det en god ide at holde sig til ét medie, og sørge for at blive god til netop dette ene medie.
Hvem er din målgruppe og hvordan kommer du ud til dem?
Inden du påbegynder den helt store SoMe kampagne, er det vigtigt at have forholdt sig til hvem man gerne vil have fat i, og hvordan man ønsker at gøre det. Opstil en målgruppe, og tænk over hvor de kommer, og hvordan de kommer til at se dit tilbud.